onsdag 5 december 2012

Pysslat i snöyran

På morgonen snöade det, men det var helt okej att köra till jobbet... Under dagen bestämde Kung Bore sig för att visa lite styrka och det virvlade ner ansenliga mängder lappmögel samtidigt som det, på åkrarna vid jobbet, blåste halv storm.

Killarna plogade och jag tittade på genom fönstret, på den ganska ojämna kamp de förde mot snön...

Efter en lite sen lunch bestämde jag mig för att åka hem, innan det blev mörkt och otäckt på igensnöade skogsvägar in till Örebro. ALLA körde, förvånande nog, väldigt lugnt. Det brukar annars alltid finnas nån idiot som trotsar allt och ska visa sig på styva linan med tung gaspedal - inte idag. Vinden hade gjort små drivor med pudersnö här och var på vägen och mellan var det barmark. Det drog tag i bilen vid varje snöhög, men hem kom jag utan större bekymmer.

Väl hemma stegade jag ut på balkongen och kollade hur mitt pyssel tagit sig... Måste säga att jag blev rätt nöjd med mina kalla och lätt förgängliga lyktor av is, med dekoration av apelsin, granris, äpplen, nässlor, lingonris, mossa och röda vinbär. Hoppas de inte hinner smälta bort innan jag hinner använda dem.

Imorgon ska jag inte utmana Bore - jag jobbar hemifrån istället!





  

1 kommentar:

  1. Kommer du på ett sett att göra sådanna lyktor som inte smälter och kan användas inne mitt i sommaren ja då har du en spekulant för de är himlans fina ju. =)

    SvaraRadera