onsdag 19 december 2012

I valet och kvalet

Imorgon har vi julbord med jobbet, på slottet. Jag står i valet och kvalet om jag ska lämna bilen hemma och ta ett glas vin med arbetskamraterna. Jag har aldrig gjort det tidigare och de tycker jag ska frångå mina principer, även om jag kommer bli småfull innan glaset är tomt, men jag är tveksam och tror det blir bil i alla fall...

Står även i valet och kvalet om jag ska göra chokladpraliner med nougat eller äta nougaten, som ligger i skåpet, som den är. Det valet är inte lika svårt och tveksamt som vinglaset med arbetskamraterna.

Har flyttat knapparna på min fyndkappa, från förra julen, ca 10-15 cm så jag kan ha den även den här julen. Tyckte det blev bra och ska ha den imorgon, och en röd klänning, tänkte jag...

(Kappan kommer från Zizzi och kostade egentligen runt 1500:- har jag för mig, men jag fick den för 100:- därav "fyndkappa".)


  

1 kommentar: