söndag 9 december 2012

14 - En person som alltid gör mig glad


Tada! Sista ämnet! Tack till Phantazia för listan. Här kommer ämne 14 - En person som alltid gör mig glad.

Just nu är det inte mycket som gör mig glad. Jag är så toktrött på allt! På mig själv, på andra, på vädret, på stress... på allt! Kunde jag stänga in mig och vara helt ifred en vecka eller två skulle jag, utan att blinka, göra det. Slippa höra andras ljud, höra folk som pratar med mig, runt mig, telefoner som ringer och mail som plingar i mobilen! Tyvärr fungerar inte livet på det sättet, så det är bara att bita ihop och gå vidare.

Tanken på min mormor brukar alltid göra mig glad. Hon var en underbar människa med stort hjärta och skinn på näsan. Jag skulle vilja bli som henne - stark, varm och godhjärtad. Jag vill tro att hon hann lära mig både ett och annat innan hon gick bort för snart 22 år sen. Hon fick mig att tycka om att laga mat och baka, hon lärde mig alla människors lika värde och att försöka vara snäll mot människor och djur, men inte ta skit.

Jag skulle nog bara vilja bli en gladare person inte alltid ha en person som gör mig glad. Jag måste börja med mig själv innan andra kan glädja mig!


Ämne 01 - En vanlig dag hemma hos mig
Ämne 02 - 3 saker du inte vet om mig
Ämne 03 - Mitt favoritland
Ämne 04 - Favoritsaker
Ämne 05 - Det här språket vill jag tala flytande
Ämne 06 - Dåliga vanor och laster
Ämne 07 - Bloggfavoriter
Ämne 08 - Mina favoritskor
Ämne 09 - Så här ytlig är jag
Ämne 10 - Mitt bästa sminktips
Ämne 11 - Min favoritbutik
Ämne 12 - Så här var jag i skolan
Ämne 13 - Vanliga fördomar om mig
Ämne 14 - En person som alltid gör mig glad

 

1 kommentar:

  1. "Jag skulle vilja bli som henne - stark, varm och godhjärtad." <--- Titta dig i spegeln vännen... Du är ju som henne. =) I allafall om det var henne du beskrev... Det är så jag ser dig!

    SvaraRadera