söndag 2 december 2012

02 - Tre saker du inte vet om mig


Vi fortsätter med ämne 2 - Tre saker du inte vet om mig, på listan jag lånat av Phantazia.

1. Jag har en förkärlek för att stoppa in mina fingrar i hål. Inte på något snuskigt sätt! Men... ser jag ett hål, en springa, en liten grop eller liknande måste jag testa om jag får i pekfingret - och självklart också om jag får ut det... Det har resulterat i att jag fastnat på ett antal möjliga och omöjliga ställen i massa olika pinsamma situationer, men jag kan liksom inte hjälpa mig själv... jag måste bara testa!

2. Jag ryckte prästen i skägget när jag döptes i Kungshamns kyrka när jag var ca 8 månader gammal. Och till mitt försvar - han höll mig ju nästan upp och ner och tänkte doppa ner mig i vattnet, närmaste sak att räcka sig efter och dra sig upp i var hans skägg!

3. Jag var tokrädd för tomten när jag var liten, så när den stygga farbrorn i skägg och röd luva kom och bankade på dörren togs jag ut ur rummet och kom tillbaka när han dela ut klapparna klart. Det var nog en relativt kort fas, men jag gillar än idag inte konceptet med tomte riktigt, men accepterar det som en vedertagen sed för barnens skull. Gillar inte jul överdrivet mycket över lag, så jag försöker hitta på saker för att slippa fira julafton...

Ämne 01 - En vanlig dag hemma hos mig
Ämne 02 - 3 saker du inte vet om mig
Ämne 03 - Mitt favoritland
Ämne 04 - Favoritsaker
Ämne 05 - Det här språket vill jag tala flytande
Ämne 06 - Dåliga vanor och laster
Ämne 07 - Bloggfavoriter
Ämne 08 - Mina favoritskor
Ämne 09 - Så här ytlig är jag 
Ämne 10 - Mitt bästa sminktips 
Ämne 11 - Min favoritbutik
Ämne 12 - Så här var jag i skolan
Ämne 13 - Vanliga fördomar om mig
Ämne 14 - En person som alltid gör mig glad

  


1 kommentar: