tisdag 4 december 2012

05 - Det här språket vill jag tala flytande

Idag tacklar vi ämne 5 - Det här språket vill jag tala flytande, på listan jag lånat av Phantazia.

Jag talar flytande svenska och engelska (engelska så bra att de gånger jag är där frågar folk var i England jag är ifrån för de tror inte jag är från Sverige).
Jag har börjat lära mig Kurdiska/Sorani och det skulle jag vilja lära mig flytande och arabiska likaså.

Har funderat på att gå en kurs i franska för att friska upp de kunskaper jag har där och även finska eftersom jag kunde prata det när jag var liten... borde finnas kvar fragment av det nånstans i hjärnan, tycker jag.

Fast å andra sidan börjar jag bli lite gammal och grå så det gäller kanske även hjärnan...

Ämne 01 - En vanlig dag hemma hos mig
Ämne 02 - 3 saker du inte vet om mig
Ämne 03 - Mitt favoritland
Ämne 04 - Favoritsaker
Ämne 05 - Det här språket vill jag tala flytande
Ämne 06 - Dåliga vanor och laster
Ämne 07 - Bloggfavoriter
Ämne 08 - Mina favoritskor
Ämne 09 - Så här ytlig är jag
Ämne 10 - Mitt bästa sminktips
Ämne 11 - Min favoritbutik
Ämne 12 - Så här var jag i skolan
Ämne 13 - Vanliga fördomar om mig
Ämne 14 - En person som alltid gör mig glad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar