torsdag 13 december 2012

21 - Det här drömde jag om i natt


Phantazias lista fortsätter och vi har kommit fram till Ämne 21 - Det här drömde jag om i natt...

Jag drömmer ganska flitigt och kommer i regel ihåg mina drömmar när jag vaknar, åtminstone tills min Alzheimer Light kickar in och allt försvinner...

Vaknar ju flera gånger varje natt på grund av värk, för att katterna väcker mig, gubben pratar i sömnen eller bara "därför att".

Det jag drömde om precis innan jag vaknade för att nån av katterna kräktes imorse var att det stod en kärring innanför dörren på jobbet och skrek om nån klocka hon skulle ha. Hon skulle byta nåt mot en klocka, men kunde inte beskriva hur klockan hon skulle ha såg ut. Sen vaknade jag, som sagt, av att nån hulkade upp i hallen...

Antar att drömmen är en blandning av att vi nyligen haft folk här och hämtat grejer ur en bil, folk som inte var som folk är mest och som bråkade ganska friskt om innehållet... det sammanvävt med att chefen köpt på sig klockor som ligger i kassaskåpet i väntan på försäljning blev nog en halvtokig dröm.


Ämne 15 - Mitt drömyrke
Ämne 16 - Bästa resan
Ämne 17 - Det här får mig att skratta
Ämne 18 - Det här gör jag aldrig om
Ämne 19 - Bästa filmen
Ämne 20 - Min första tanke när jag vaknade idag
Ämne 21 - Det här drömde jag om i natt
Ämne 22 - Så här kommer jag vara som gammal
Ämne 23 - Vad ska mina barn heta
Ämne 24 - Mitt favoritresemål
Ämne 25 - Någon jag aldrig kommer släppa taget om
Ämne 26 - Barndomsminne
Ämne 27 - Min musiksmak
Ämne 28 - Min första pojkvän
Ämne 29 - Bästa tv-serien
Ämne 30 - Bästa tidsfördrivet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar