torsdag 13 december 2012

22 - Så här kommer jag vara som gammal


Phantazias lista fortsätter och vi har kommit fram till Ämne 22 - Så här kommer jag vara som gammal.

"Kommer vara"? Jag är väl redan där...?!

En sak som är säker i alla fall... jag kommer inte behöva äta kattmat när jag blir riktigt gammal - det har min äldsta brorsdotter lovat mig när hon var liten och hörde på nyheterna att gamla människor var tvungna att äta kattmat för att de hade det dåligt ställt...

Jag kommer garanterat bli en tant som alltid har nåt godis eller kolor i väskan att bjuda på (ingen större skillnad från idag alltså).

Tror inte det kommer vara så stor skillnad på mig från idag och när jag är 75 år, förutom att jag kanske fått rynkor och silvergrått hår då. Jag kommer fortfarande vara ganska bitsk av mig, ha skinn på näsan, säga vad jag tycker, hjälpa folk när jag kan och orkar, försöka att vara snäll och godhjärtad...

Jag kommer vara "crazy cat-lady" med godis i väskan men utan kattmat på tallriken och snälla syskonbarn som ser till att jag inte virrar bort mig totalt i världen - eller snäll vårdpersonal... vilka som orkar med tant bäst!


Ämne 15 - Mitt drömyrke
Ämne 16 - Bästa resan
Ämne 17 - Det här får mig att skratta
Ämne 18 - Det här gör jag aldrig om
Ämne 19 - Bästa filmen
Ämne 20 - Min första tanke när jag vaknade idag
Ämne 21 - Det här drömde jag om i natt
Ämne 22 - Så här kommer jag vara som gammal
Ämne 23 - Vad ska mina barn heta
Ämne 24 - Mitt favoritresemål
Ämne 25 - Någon jag aldrig kommer släppa taget om
Ämne 26 - Barndomsminne
Ämne 27 - Min musiksmak
Ämne 28 - Min första pojkvän
Ämne 29 - Bästa tv-serien
Ämne 30 - Bästa tidsfördrivet

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar