torsdag 29 september 2011

35 är nya 65

Jaha ja... då var man 35 då! Och 35 årsdagen var precis som jag önskat det... lugn och stillsam. Det är nästan så man kan tro att 35 är nya 65 och att tanten *pekar på mig själv* borde ha en varning om pensionär klistrad i pannan.

Imorse var jag uppe, duschad och påklädd innan klockan var 7 och redo för en tur ute. Skulle jobba hemifrån idag och så tidigt är jag inte uppe om jag ska till jobbet ens... Det var förvånansvärt mycket folk ute i farten vid den tiden - det visste jag nästan inte!

För att ändå fira födelsedagen åt jag ett par knyten med fetaost och några tomatbitar.




Och nu gör jag äppelpaj för att ta med till jobbet imorgon... Det de inte vet är att mjölet var helt slut (märkte jag när jag bara hade smuldegen kvar att göra och smöret och sockret redan var i bunken... så den är istället gjord på havregryn och... rågsikt. Jag har gjort "grov äppelpaj" med andra ord - fast det är klart, det kanske vägs upp av att den förutom äpplen är fylld med riven mandelmassa och min egna rabarbermarmelad med ingefära. Det är inga nödbedda killar på jobbet heller så de kommer garanterat att äta!


1 kommentar: