onsdag 14 september 2011

En stor eloge till vården!

Jag måste säga att jag är förvånad över hur fantastisk vården och omsorgen över patienterna här på Sahlgrenska har varit. Alla sköterskor är väldigt trevliga, lätta att prata med, skojar, skrattar och finns framförallt där hela tiden om det är någon fråga eller nåt man blir fundersam på - och alla med samma professionalism!

En stor eloge till sjuksköterskorna/skötarna på CIVA samt Avd. 136... och nej, det står ingen manlig skötare vid namn Erik över mig och tvingar mig att skriva detta - det kommer helt ur hjärtat! Ni är fantastiska och har gjort sjukhusvistelsen mycket mer angenäm!

Hur jobbig jag sen varit kan ju de diskutera när jag åkt härifrån och slipper höra det ;)

Alla klagar så på vården och att den är obefintlig, men jag har inte sett eller upplevt något jag skulle kunna klaga på och här har jag blivit uppassad på som värsta prinsessan. IVA sköterskorna som satt som övervak fick ju ha nöjet att ha mig klarvaken hela natten. De fixade fram en TV åt mig (även om utbudet var kraftigt begränsat) och senare en radio och en Hemmets veckotidning. Jag fick låna telefonen för att ringa mamma och gubben. Sen gick väl deras jobb ut på att höja och sänka sängen åt mig och hjälpa mig ur ett par gånger för jag ville stå och gå lite. SEN hittade de kontrollen som var menad för mig och då kunde jag styra sängen själv och de studerade inför nån kurs i akutvård.

När jag sen kom till avdelningen fick jag ju tillgång till mina tillhörigheter igen... mobiler, dator osv och kunde då roa  mig på ett helt annat sätt, men på två dygn har jag sovit 5 timmar - varav 2,5 var under narkos. Återstår att se om även denna natt blir sån eller om jag med hjälp av lite meditation och sömntabletter kan få kroppen att stilla sig nog för att sömnen ska vinna...

Fantastiska människor som jobbar här! Stor eloge till dem alla!! Men... imorgon vill jag hem! ;)

2 kommentarer:

  1. Underbart att det gick så bra och att personalen var så hjälpsam och trevlig mot dig. =)

    SvaraRadera
  2. Härligt! Att vara inlagd upplever jag som stor skillnad på bemötande och service än om man kommer akut eller bara på en läkartid.

    SvaraRadera