måndag 5 september 2011

Kvällsmat och pyssel

Har precis ätit, eller druckit, min kvälls-Noka. När jag åkte hem från jobbet idag kände jag mig faktiskt riktigt sugen på min Noka-shake, vilket jag aldrig trodde jag skulle... längta efter en pulverdryck, och det var inte för att jag var hungrig - jag var sugen på smaken!

Min lilla moster ringde förut och förhörde sig om vad läkaren sa när jag var i Göteborg på inskrivningssamtalet och hur det blir vid operationen... hur länge jag ska vara kvar på sjukhuset och allt sånt. Hon som själv är jättedålig och får dialys tre gånger per vecka och andra behandlingar mellan och nästan tillbringar mer tid på sjukhuset än hemma, orkar ändå bry sig om hur det går med andra...

Det är hennes och hennes mans bröllopsdag på måndag, då jag opereras, och min mormor och morfar skulle fyllt 98 år om de fortfarande varit i livet samma dag. Det kommer bli en bra dag för operation!

Pysslade (scrappade) ett litet kort till moster med man till deras bröllopsdag och jag ska posta det i slutet av veckan så de får det till måndag. Det blev inte jättebra, men just nu orkar jag inte göra om... får se om jag gör det senare under veckan eller om jag bestämmer mig för att det duger. (Dålig bild tagen med iPhonen.)




Sitter nu och tittar lite på Hollywoodfruarna. Om jag någonsin blir som dem - SKJUT MIG!! En trycker hål i sin lilla bebis öron och har INTE nån rullator i sin trädgård. En har världens sämsta hållning och tjatar hela tiden om "jag har skådespelarutbildning", men suger helt när det kommer till kritan. En har delad vårdnad om en råtta och Maria är lite underhållande vimsig...

Imorgon hoppas jag det regnar lite mindre än det gjort idag, så jag kan ta den där bilden jag behöver till fototävlingen. Hade kameran med mig idag för att ta en bild på väg till jobbet, men jag kom iväg lite för sent så ljuset var inte alls som jag tänkt mig och fotot uteblev därför. Jag har sett ut en plats och behöver bara komma iväg kanske 10 minuter tidigare imorgon, om det inte regnar, så får jag nog bilden jag tänkt mig. Som tur är åker det inte jättemycket bilar den vägen på morgonen för jag ska ner och kräla i ett dike för att få till det som jag tänkt mig...

Nu är jag sugen på saltlakrits... Finns det något som kan ersätta det? Är jag sugen på nåt sött kan jag ta en vindruva eller tio... men lakrits - kaviar duger inte utan det är lakritssmaken jag saknar. Måste köpa en rulle Lakritsal eller nåt som jag kan ta nån av när det kniper. Det ska bli spännande att se om jag ändrar smaken mycket efter operationen och slutar längta efter godis - skulle vara en stor vinst!

Dags att diska shakern. En nackdel med pulvrena är att de formligen STINKER om det är rester kvar i shakern - undrar vad det egentligen är i dem?

Hasta mañana everyhopa!

1 kommentar:

  1. Har ingen shaker själv men det gick utmärkt att vispa kraftigt med visp i en bytta. =) Sen åt jag min med sugrör, segt, tog lång tid och var ljuvligt gott. =)

    SvaraRadera