tisdag 6 september 2011

Tortyr i natten

Sitter i soffan och tittar på matlagningsprogram på BBC Lifestyle. Frysen är full och i slutet av nästa vecka ska jag börja laga mat... Det är inte roligt att laga mat nu och själv få sätta sig med en måltidsshake.

Gjorde faktiskt fläskfilé med en senaps-, lingon- och persiljasås idag, med ris till. Trodde vi skulle fått besök, men det blev förhinder så besöket dyker upp imorgon istället - men då är nog maten slut för gubben åt en hel massa och jag smakade faktiskt lite också. Till maten slängde jag ihop en snabb tomat & löksallad med olivolja, salt, peppar, basilika och lite balsamicovinäger. Det fick "tummen upp"!

Älskar ju att laga mat, så bara jag kommer förbi shakesen så kan jag börja laga igen, även om jag själv bara får äta mosad mat först - men jag har gjort en matbok, med matförslag, recept och serveringsförslag för lunch och middag den månad maten ska vara mosad... så det kommer bli plättlätt och roligt att stå i köket och laga igen.

Imorgon tar jag lite sovmorgon för jag ska ändå inte ut till kontoret. Ska vara vittne i en rättegång och är kallad till kl 14, så jag kan ta det lite lugnt på förmiddagen för att se styra bilen mot Karlstad och samtidigt passa på att göra några ärenden på stan. Se om jag hittar något roligt... Sen ska jag ju tillbaka på lördag, men då är det för att jobba och säga hej till min lilla motti. Söndag åker jag till Göteborg, installerar mig och ska börja med desinfektionsduscharna inför operationen. Har fått 4 st svampar med, vad jag misstänker kan vara jod, som jag ska rengöra mig med över hela kroppen och håret enligt bifogade instruktioner, på kvällen och på morgonen innan jag går till avdelningen för inläggning!!!

Tiden går, men den går lite långsamt ibland tycker jag! Jag är ju redan gråhårig - visa lite respekt och gå snabbare!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar