onsdag 7 september 2011

Ro utan åror

Idag när jag satt en längre stund i bilen bestämde jag mig för att lyssna på en ljudbok. Storytel startades i iPhonen och jag bläddrade igenom "Biografier" för att se om det fanns nåt spännande. Verklighetsbaserade historier passar mig alltid bättre än fiktiva.

Fastnade på "Ro utan åror" av Ulla-Carin Lindqvist som jobbade som reporter på bland annat Rapport och som drabbades och även senare dog av ALS. Boken är skriven med både humor och känsla, men var nog ett dumt val som "bil-bok" för jag hade inte kommit särskilt långt förrän ögonen brände av tårar och jag började djupandas för att förhindra en massiv gråtattack. Eftersom det sorgliga blandas med humorn så växlade jag som vädret en dålig svensk sommardag mellan skratt och tårar.

Väl hemkommen har jag lyssnat på ungefär halva boken och resterande får vänta tills på lördag då jag ska ut på långtur igen. Söndag ska jag med tåget till Göteborg och då får jag påbörja någon ny bok. Fördelen med Storytel är att de har så mycket att välja mellan och i alla möjliga olika kategorier och en annan fördel är att det finns en app till iPhonen så det är lätt att lyssna.

"Ro utan åror" kan varmt rekommenderas till de som inte läst/lyssnat på den! "Utan döden skulle vi inte uppskatta livet" säger hon, och det stämmer säkert... Vi måste ju få alla nyanser för att riktigt kunna känna...

Dagen har passerat och börjar närma sig kvällen. Jag har ingen ork och lust till något och vill helst av allt gå och lägga mig, slippa sitta uppe, slippa vara social. Kroppen behöver vila känner jag... men det är bara att bita ihop och ta en Noka-shake... fast jag skulle helst ta några potatisar och en korv, eller lite lax, eller köttbullar, eller... vad som helst egentligen bara jag får nån annan smak en stund och får tugga på nåt, men det är mindre än en vecka kvar nu så det är som sagt bara att bita ihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar