lördag 10 september 2011

Lyxhustru eller pensionär?

Så! Nu är det färdigjobbat! I alla fall för stunden... Även om jag ibland önskar att jag kunde gå i pension redan nu eller bli lyxhustru som får göra som hon vill med arbetandet, och mest gör det för att det är roligt att träffa lite folk ibland, inte för brödfödan. Tyvärr har vi inte råd att hålla mig som lyxhustru... än... men vem vet i framtiden? Fast å andra sidan, jag kanske skulle må bra av en lite längre sammanhängande semester bara och det är inte direkt så att mitt jobb är betungande direkt, när jag får komma och gå som jag vill, kan jobba hemifrån och får lunchen tillagad och serverad av chefen de dagar då han är på kontoret.

Men... det ska bli lite skönt att vara hemma en vecka, hur bra jag än mår. Slippa sätta mig i bilen och åka de drygt 4 milen ut mellan åkrarna för att komma till jobbet och samma trista väg hem igen.

Måste byta i katternas lådor innan jag åker imorgon. Och tvätta lite kläder så jag har att ta med. Och vad ska jag sova i? Tycker ju inte om att sova med kläder på, men blir ju så illa tvungen nu när jag antar att jag ska dela rum med flera andra och kanske ha sköterskor som springer ut och in i rummet för att kolla olika saker. Pyjamas eller stor t-shirt? Pest eller kolera?

Kommer jag få/kunna äta Sempers Mango & Banandessert sen som mellanmål? Måste fråga dietisten...

Resterande del av kvällen ska nog ägnas åt i princip ingenting! Titta på Antikrundan på BBC Lifestyle och förundras över alla fantastiska saker folk har... Vuxenpoäng igen kanske? Jag blir ju trots allt 35, har börjat bli grå/vithårig och prenumererar på Ica Kuriren - så vuxen kanske jag har blivit - eller bara gammal?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar