måndag 12 september 2011

Inskriven och väntar

Jag började dagen precis som gårdagen avslutades... med en pre-operativ dubbeldusch i mitt lilla compact-living badrum...

     

Man fäller helt enkelt ut den lilla väggen som handfatet sitter fast på, mot toaletten och *vips* så har man en duschhörna.

Utsikten från min balkong på hotellrummet var det dock inte mycket att klaga över... En fin morgon när man får lov att äta skulle det säkert vara mycket trevligt att sitta här...



Nu har jag fått min säng, blivit inskriven, vägd, mätt och fått dropp som jag ska leva på resten av dagen... Jag skulle så himla gärna vilja ha en isbit eller två att suga på men det är nog inte tillåtet just nu.


Jag står som nr 3 i operationskön för dagen. Exakt tid kan inte lämnas men efter lunch någon gång blir det i alla fall.

Utgångsvikt vid första godkännandet i Örebro var 119 kg och startvikt här i Göteborg var 107. Jag var rädd att jag skulle gått upp sen senaste besöket eftersom kroppen samlat på sig vätska, men jag vägde idag in på 101 kg. Så jag kan nog vara nöjd i alla fall...

Iklädd väldigt osexiga sjukhuskläder bestående av gasbindor som ska föreställa strumpor, ett par hemskt osexiga trosor eller snarare mamelucker och en skjorta som är väldigt öppen i ryggen. Allt sponsrat av "Västra Götalandsregionen".


Avdelningen är väldigt fin och de har en jättetrevlig frukostmatsal med massa gott uppdukat. All personal verkar mycket trevlig... so far anyway. Det enda lite störande momentet är att det renoveras på avdelningen bredvid och man hör hur de borrar då och då och med jämna mellanrum går det förbi en kille, som inte är helt äcklig att titta på, med två tvåtums brädbitar... fram och tillbaka går han med dem - undrar om det är hans jobb att bära de där två fram och tillbaka i korridorerna här?


Tror jag ska se på nån serie eller film i väntan på att nåt ska hända... eller kanske fortsätta lyssna på nån trevlig ljudbok. Det lär väl inte hända mycket de närmaste timmarna i alla fall...

Droppet irriterar lite och den rygglösa skjortan är för tight runt halsen, MEN jag klagar inte! Jag är så nöjd med att vara här även om jag för tillfället är placerad i ett tillfälligt rum med min säng.



1 kommentar:

  1. Lycka till nu vännen... *kramis* och ja, det är lyxigt att ha vattnet så nära hemmet.

    SvaraRadera