måndag 19 september 2011

Första middagen!

Nu på kvällen kände jag att jag måste få testa smaken av lite riktig mat och testade att koka ett par pyttiga potatisar som mosades med en liten klick smör och mjölk. Till det tog jag ett par köttbullar. Lite ketchup. Middagen klar!

Smakade mums! Blev mätt på ett helt annat och mycket behagligare sätt än med soppor... så jag kan nog äta lite mosad mat nu så länge jag tar det lugnt och försiktigt. Mådde inte det minsta dåligt av det.

Var till Vårdcentralen idag för att en sköterska skulle kunna byta förbanden och titta hur det ser ut, men hon ville inte byta. Det var så fint och plåstren såg så rena och fräscha ut att hon sa att det är mer risk för infektion om hon börjar peta i det än om det får vara - så vi lät det va. Jag ska byta själv när plåstrena släpper av sig själva.

Jobbade några timmar idag och hämtade med mig ärenden hem så jag kan sitta och ringa under veckan. Det blir väldigt långtråkigt att bara sitta och inget göra, och man kan ju inte åka till Mariebergs Köpcentrum och shoppa hur mycket som helst... kassan sinar innan lusten gör det ;)

1 kommentar:

  1. Lycka till. Själv har jag börjat varva Noka choklad och Noka vanilj och ja, de har effekt. Jag mår bättre. Om jag gått ned i vikt av just Nokan vet jag inte ännu. Men minus 9 kg visade senaste mätningen.

    Äter Noka till frukost/lunch och mellanmål samt i stället för nattmackan som jag aldrig lhyckats sluta med. Avskyr att somna hungrig och Nokan gör att jagh somnar behagligt mätt.

    Mina matportioner har blivit mindre. Åt igår en halv sallad i stället för tidigare normala en hel. Men en sak förbryllar mig. Noka är godare än mat... Ska det vara så knasigt?

    SvaraRadera