söndag 4 september 2011

Lagat mat

Idag har jag gjort en hel massa köttbullar och jag var tvungen att provsmaka också och de blev helt fantastiskt goda - men med leverpastej, grädde, kalvfond och annat gott i kan det ju knappast bli annat ;)

Köttbullarna har nu gjort resten av innehållet i frysen sällskap och ska vara till mig när jag ska leva på mosad mat efter operationen. Jag kommer få lov att äta köttfärs och då som exempelvis köttbullar, med lite mosad potatis, kokade morötter och lingon - så nu är det förberett.

Gjorde även klart mina turkiskinspirerade hjärpar med tomat, paprika och lök i ugnen... smeten hade ju fått stå till sig över natten och smakerna hade nu kommit fram mycket mer och kryddningen var perfekt!

Svärföräldrarna kom förbi också och hämtade en vardagsservis jag ville bli av med och passade på att äta med oss. Svärmor som annars är lite försiktig med maten åt förvånansvärt mycket och berömde hur gott det var. Svärfar tog också om, så trots att han inte gillar köttfärs så föll det honom också i smaken.



Nu funderar jag på vad jag ska fylla köksskåpet med efter att servisen försvann... Det är ju inte direkt så att vi har dåligt med saker att fylla med, men jag måste fundera ut vad som är mest praktiskt att förvara där. Tänk er själva - en HEL hylla som är tom! Vad göra?! I-landsproblem...

2 kommentarer:

  1. sv - Jätteskoj att du vill vara med och tävla hos mig. =) Du får 3 lotter. =)

    SvaraRadera
  2. Nä stopp och belägg... Goda hemmagjorda köttbullar... Finns det? Vill ha recept nu ju, för detta måste testas.

    Sälv e jag på jakt efter 2 assietter till vårt finporslin, men det verkar omöjligt att hitta. :-S

    SvaraRadera