torsdag 8 september 2011

Renovering på G

Efter jobbet idag åkte jag till svärföräldrarna för att beställa garderoben, soffan och fåtöljen så det kommer lagomt till renoveringen som startar i slutet av nästa vecka. Det blev billigare än vi först fick pris på eftersom de hade erbjudande på garderoben med inredning just nu, så alltsammans blev billigare inklusive frakten än vi fick pris på bara garderoben med delarna till den först. Sånt gillas ju!

Nu ska vi bara åka och slutgiltigt bestämma tapeterna. Jag vet vilka jag vill ha, men alla håller inte med, så det blir väl mitt val i hallen och sen får vi hålla familjeråd om vardagsrummet och se vems vilja som är starkast. Taken kommer bli målade så man slipper "ful-furun" och övervåningen blir bra samtidigt som nedervåningen blir grundligt renoverad.

Har fuskat idag och ätit några köttbullar och lite potatismos. Orkade bara med Noka till frukost och lunch, sen tog suger överhanden.

I övrigt, inte mycket nytt under solen...

Imorgon är sista arbetsdagen på en vecka - eller i alla fall sista dagen jag är på kontoret och jag ska därför försöka hinna med både fakturering, hämta bilar, fixa lite papper till revisorn och skriva några lönespec'ar. Blir nog en heldag för ovanlighetens skull. Sen ska jag åka till Karlstad och jobba på lördag och på söndag bär det av!!! Tågbiljetten ligger redo för uthämtning och jag har kartan nedpackad med beskrivning hur jag tar mig från hotellet till avdelningen jag ska till. Har även med anteckningsbok med frågor till dietisten och recept på de rätter jag tänkt äta under "mosad-mat-perioden" för att få "tumme upp" eller "tumme ner" från dietisten. Jag kommer ganska väl förberedd... Har även med ett litet kort med en hälsning till tjejen jag träffade på inskrivningssamtalet som opereras 1 vecka efter mig och eftersom vi har samma sjuksköterska hoppas jag att hälsningen kan överlämnas av henne.

Nu ska jag göra mig redo för sängen och hoppas det går bra att sova...

Natti, natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar