fredag 2 september 2011

Sticker ut hakan

Gud måste ha älskat mig mycket som gav mig så många hakor att välja mellan att sticka ut... Nu börjar den kärleken på att försvinna en efter en och helt plötsligt ser jag var halsbanden faktiskt ska sitta.

Frukost-Noka intagen och jag har kommit till jobbet, städat och funderar på om jag även ska ta hand om disken FAST det inte är min varken städ- eller diskvecka. De som har fått de sysslorna denna veckan är borta. Han som skrev schemat och satte sig själv på disk är lämpligt nog sjuk... men han är inte bara "mans-sjuk" han är faktiskt jätteförkyld och dålig så jag är tacksam att han håller sig hemma istället för att komma hit och smitta mig.

Eurotransport kommer visst hit snart med en bil som måste lyftas av med lastmaskinen som gafflarna måste på först. Jag hoppas innerligt att chauffören vet hur man gör, hur man startar och kör lastmaskinen för annars har vi ett litet problem där. Jag är blond och kan knappt köra min Fiat - att då sätta sig i en 7 tons lastmaskin och lyfta av en bil från en biltransportslastbil, köra iväg den och ställa ner den på ett bra ställe känns inte som ett jobb för mig... och jag är själv här. Hoppas det är en snäll chaufför som varit här förut, som känner till platsen och blondinen...

Jag har gått ner ytterligare ett kilo så jag kan vara nöjd nu. Så länge jag inte går upp något innan operationen är dietisten och kirurgen nöjd också nu.

Började på en matsedel igår som jag ska köra efter V. 2-4 efter operationen, då det är mosad mat som gäller med vissa restriktioner. Vissa saker kan jag börja laga redan nu och lägga i frysen så jag slipper stå och fundera på om jag ska göra nåt eller inte när jag väl står där liksom. Och mosad mat är inget problem för mig... jag är löjligt förtjust i att mosa ihop maten jag äter redan idag (om vi inte går på restaurang förstås). Tycker det blir godare när allt blandas samman och det är lättare att äta - och det är ju bra, eller hur?

Noka till lunch idag och sen hoppas jag på att kunna åka hem - om de varit här och levererat bilen vill säga, annars får jag vänta.

Helgen har jag tänkt använda till klädinventering och fotografering. Jag måste fota ett hösttecken till en fototävling och en leksak till en annan - och det är jag som valt teman så då måste jag väl nästan vara med...

2 kommentarer:

  1. Tack för länken, men tyvärr kan jag inte beställa från dem etersom de kräver betalkort och sådant kan jag inte skaffa. :-/

    SvaraRadera
  2. sv - Men du är ju för go du. Noka är alltid välkommet. Upptäckte att chokladshaken var riktigt god och nu sitter jag och lägtar efter nästa. Kan de dessutom hjälpa mig en aning med både vikt och blodsocker så är de ju bara positivt. =)

    SvaraRadera