lördag 24 september 2011

Inget får mig på fall

Idag har jag inte skött mig alls enligt dietistens ordination...

Frukosten åt jag som jag skulle - yoghurt med lite flingor och ett glas juice. Sen åkte vi till Karlstad... jag jobbade och efter det åkte vi till mamma för att hämta upp henne och ta en tur till Munkfors. So far - so good!

Mamma skulle förresten hjälpa mig att byta plåster, men hon tyckte det var onödigt för de satt så bra, men jag övertalade henne till att byta i alla fall ett så jag fick se hur det såg ut under... Det ser ut som häftklammrar som man häftar ihop papper med, men det såret vi tittade på hade läkt jättefint (enligt motti som är sjuksköterska och granskade såret med lupp). Jag vet nu att jag inte behöver vara rädd för att byta själv och de ska ju bara sitta en vecka till innan de tas så det är ingen far på taket alltså.

I alla fall... på väg till Karlstad kom jag på att smörgåstårta skulle varit väldigt gott och föreslog att vi skulle köpa med oss en hem från Coop som gör en jättegod sort. Det föll inte riktigt i god jord hos gubben som nog inte tyckte att det var den bästa kosten för mig 2 veckor efter operationen. Väl framme i Munkfors för att fira två små sötnosar som fyllt och fyller år uppfylls inte bara deras presentdrömmar utan även min dröm om smörgåstårta! Brorsdottern har gjort en jättefin smörgåstårta som vi fick mumsa på - och den var supergod! Tog en rätt liten bit för att vara mig, men en rätt stor bit för att vara GBP-opad nyligen (tror jag). Åt inte upp riktigt allt, men det som blev kvar var bröd, allt det gottiga åt jag upp... fyllning, räkor, ost, gurka och sånt mumma!

Inte mådde jag dåligt heller - jag börjar tro att det där med dumping är nåt de skräms med bara...

På väg hem mot Örebro igen stannade vi till vid ICA Maxi i Karlstad för att handla lite. Gubben var sugen på nåt igen och klockan hade blivit så pass mycket att det var dags för mig att stoppa i mig något igen. Tanken var att vi skulle blanda en sallad från buffén de har på Maxi, men den var borttagen för kvällen när vi kom dit så vi tog en sväng förbi Max.

Inte ens Max kunde få mig på fall och jag var inte direkt duktig med dieten där heller... En liten pommes, en smält cheddardip och en chili cheese. Jag åt dock inte upp alla stripsen och bara två chili cheese... men ändå. Försökte sen känna efter riktigt noga om jag inte mådde i alla fall lite dåligt - men hur jag än försökte gjorde jag inte det. Tillhör jag de 30 lyckliga procenten som inte får dumping eller är dumping bara ett skämt?

Nu sitter jag i soffan och äter lite vindruvor och ska snart ta kvällstabletterna. Imorgon ska jag bara vara duktig med maten... äta på bra tider, äta nyttigt och inte besöka nån hamburgerrestaurang! Jag ska ju gå ner i vikt!

6 kommentarer:

  1. Dumping vad är det? Inte alltid lätt att äta rätt och vem i världen kan motstå smörgåstårta?

    SvaraRadera
  2. Nä stopp nu va, varna innan du lägger ut sådanna bilder. Datorn kan ju bli fyuktskadad av dregglet....

    sv - Förr var jag en Nokiamänniska ut i fingerspetsarna men nu. nä nu gillar jag Ericsson. =)

    SvaraRadera
  3. Grattis till din operation och ditt nya liv! =)
    Hoppas att allt är bra med dig och att du trivs med ditt nya liv än så länge. Det tar ju ett tag att vänja sig :)

    Ha det fint!
    Kramar från en 19årig tjej som genomgått en GBP i maj.

    SvaraRadera
  4. Tackar så hjärligt! =)
    men klart, jag tror att du kommer att lyckas! (:

    SvaraRadera
  5. Alla vi är olika gällande dumping, jag har hittills fått 3-4 st mini dumpningar med lite kallsvettningar samt hjärtklappning och trötthet. Och då hade jag ätit för fort, äter inte så mkt onyttigt egentligen men kan dock äta lite fort.. :(
    Men men. Dumping är ju som sagt individuellt beroende på hur kroppen reagerar, men som sagt. Jag klarar av det mesta :).

    SvaraRadera
  6. Grattis till din operation o att du mår bra.
    Jag har funderat flera gånger på dom dom har gjort nåt fel när dom opade mig för jag kan äta precis allt.. O jag kan äta mycket.
    De har hänt nån enstaka gång att jag har blivit lite dålig men inget så som man hör talas om.

    Jag önskar att jag inte kunde äta allt o den mängden som jag kan för jag får hela tiden hålla koll på mig själv precis som innan operationen.

    Njut av allt gott, va rädd om dig.
    Kram ♥

    SvaraRadera