tisdag 6 september 2011

Grå blondin

Idag började dagen som vanligt med att jag valde att sova lite extra istället för att gå upp tidigt och komma iväg för att ta den där fantastiska bilden... Åt min frukost-Noka och duschade. Klädde mig och började fixa med håret och insåg att det där jag inbillat mig vara slingor (trots att jag är fullt medveten om att jag inte gjort några på flera år) förmodligen inte alls är slingor utan grått hår!! Stod en extra stund vid spegeln och funderade ut någon strategisk lösning på detta, nyuppkomna problem... Det lutar åt en frisörtid när jag kommer hem från Göteborg - för vem bryr sig där, jag kommer varken få ha deo, parfym eller mascara och då kan håret också lika gärna vara stripigt och grått... Makeover, big time!, när jag kommer hem!

Plockade ihop mina saker och hoppade in i bilen. Beräknad ankomsttid till jobbet var nu ca 9:00. Jo, arbetstiden är egentligen 8-17, men frihet under ansvar och en snäll chef gör att vi kommer och går som vi vill, och jag har ju jobbets telefonväxel med mig var jag än går.

Kom på att bensinen nästan var helt slut och funderade ut vilken mack jag skulle välja... Det fick bli den på andra änden stan, närmast mot mitt jobb... för att kunna köpa 1 liter minimjölk till min lunch-Noka samtidigt. Jag är övertygad om att killen bakom kassan antingen stötte på mig eller så var han inte från Örebro - för han pratade med mig, skojade och skrattade och det, mina vänner, gör inte en äkta Närking. Jag då? Jo, jag hasplade väl ur mig något lagomt korkat som vanligt... så länge folk tror att man är blond och inte gammal och grå får man väl köra stenhårt på det, tänkte jag.

1 kommentar:

  1. Inser att jag plötsligt ligger flera inlägg efter, får ta och göra något åt det snart. Gillar föresten att läsa din blogg.


    sv - Tusen tack min sköna. =)

    SvaraRadera