torsdag 1 september 2011

Om 12 dagar är det klart...

Tiden springer iväg och om 12 dagar vid den här tiden på dygnet är jag opererad och klar, förhoppningsvis fullt vaken, inte allt för öm, har hunnit byta till egna kläder, druckit lite och räknar timmarna till utskrivningen.

Börjar bli lite smått nervös, men ser ändå fram mot ingreppet med spänning och ser fram mot en ljusare och lättare framtid. Ska bli så skönt att kunna följa med syskonbarnen och syskonbarnbarnen (ja, jag är gammal) till Lek & buslandet och faktiskt kunna leka utan att fastna med häcken i rutchkanan, helt blockera tunnlarna, svettas som en tok och inte alls hinna med i all lek... Inte behöva vara rädd att studsmattan ska kollapsa för att jag hoppar i den och inte bara längta efter fikapausen då man får sitta ner i lugn och ro en stund. Nu tror jag ju inte att jag kommer bli nån elitgymnast som helt plötsligt vid 35 års ålder ska bli smidig som en 3 åring, men lite smidigare än ett kylskåp kan man ju hoppas på i alla fall.

Chefen har sagt att han inte kommer att dra nåt för att jag är sjukskriven eller borta lite då och då om det behövs. "Du gör ett superjobb och ska inte straffas för att du försöker bli friskare och må bättre... plus att det är alldeles för mycket pappersarbete med en sjukskrivning. Ta den tid du behöver och anpassa arbetet efter hur du mår så löser vi det tillsammans." Underbart att ha en så bra arbetsplats och toppenchef!

Oj! Nu kurrar det i magen... kanske dags för kvällsshaken. Har beställt en förpackning av Noka choklad till idag så jag har att komplettera med efter operationen. De tycker att det är bra att få i sig lite även då under tiden man äter flytande och mosad mat för att få i sig allt man behöver.

Måste komma ihåg att köpa soppåsar också så jag kan kasta i de kläder som inte godkänns under inventeringen i helgen. Får se sen vad jag gör med dem - det är ju hela, rena kläder och vissa är helt oanvända så att bara kasta dem på tippen känns som slöseri. Får väl lämna till nån insamling eller nåt istället.

Nej, nu är det dags att mysa i ljuset av stearinljusen som är tända...

1 kommentar:

  1. Ja släng ingen jacka i strl tält bara. =) Var beställer du Noka? Jag hittade inte på deras sida. Fuinderar på att försöka köpa då jag får pengar.

    SvaraRadera