söndag 18 september 2011

Sorterat besvikelse

Det är tråkigt att vara "sjuk"... Nu är jag inte sjuk-sjuk, utan bara relativt nyopererad, men ändå. Man blir lite tröttare än normalt eftersom man inte äter lika mycket och inte får i sig lika mycket näring och det tar en liten tid innan kroppen ställer om sig.

Idag har jag fixat mat till mig och marinerat kyckling som ska tillagas under kvällen så maken får nåt att äta också. Jag har sorterat mina scrap-papper och insett att med den laddningen som kommer från Panduro till veckan måste jag nog skaffa mig en förvaringsväska till och har tittat ut en på Panduros hemsida. Tittade på Anne på Grönkulla - en riktig favoritserie som jag även har på DVD. Megan Follows är så himla söt och serien är rolig trots att man är vuxen nu. Funderar på om jag ska pyssla ett kort till. Gjorde ett igår som ska skickas med en tackhälsning till Avd. 136 på Sahlgrenska...

Känner mig lite rastlös, men det kan nog bli bättre under veckan om jag hämtar lite ärenden jag kan jobba med hemifrån. Har ju tillgång till allt genom datorn och jobbets växel är med i mobilen så det finns inget som hindrar egentligen. Får nog vänta ytterligare en vecka innan jag åker ut för återtag eftersom det tar emot att sitta i bilen för länge just nu, men ringa och se om någon vill betala ikapp och kolla av hur mina tidigare ikappbetalare sköter sig klarar jag utan problem.

Lite besviken över hur vissa "vänner" beter sig också. Det är tydligen väldigt viktigt att jag höra av mig, ställer upp och hjälper till, men sen blir det helt tyst när jag inte behövs. Inte ett ljud varken innan eller efter operationen, inga lyckönskningar innan, inget "skönt att allt gick bra!" efteråt, men det är väl så man märker vilka ens riktiga vänner är... kanske... Jag vet att jag inte behöver ödsla energi på att hjälpa till mer och det är ju positivt i alla fall.

Så! Det var dagens gnäll!

Jag har en fluffig och spinnande katt bakom nacken på soffans ryggstöd och en bredvid mig som ligger och trampar mot mitt ben. Tror jag ska störa dem båda med att resa på mig och gå ut i köket för att ta nåt att dricka.

Imorgon ska jag posta ett paket och ett kort, se om jag kan få hjälp på vårdcentralen att byta förbanden och samtidigt kolla så det inte blivit infekterat någonstans, åka till jobbet - eller rättare sagt - få skjuts till och från jobbet av maken för han vill inte att jag kör själv och sen en snabbis till Panduro... KANSKE... beror väl på hur mycket min chaufför orkar med och har lust med ;) Ska laga lite mat till honom för vägen till den här mannens hjärta går nog verkligen genom magen... eller så är jag helt enkelt helt fantastisk på att laga mat!

Missa inte matbloggen (även om den ligger i lite vila just nu): http://middagar.loveeatpray.com

3 kommentarer:

  1. Halloj. Jag läser med förtjusning vad du skriver här. Denna blogg verkar vara mera "personlig" än matbloggen så det är nog därför jag föredrar denna.

    Själv är jag täppare än täpp just nu. Hoppas du kommer gilla vad jag lagt upp i min blogg idag. =)

    SvaraRadera
  2. sv - Mmm.. mormor har lyckats få jäntas rum att kännas riktigt riktigt mysigt och vist, du har rätt om karamellerna, de såg ut som den frukt de skulle smaka som. Fast just den burken var tom och innehöll något helt annat, vad vet jag inte. =)

    SvaraRadera
  3. sv - Ok. Låter som en bra sak att ha hemma för din del då. Men länken ledde mig bara till googles startsida.

    SvaraRadera