onsdag 28 september 2011

Skogspromenad

Igår gav vi oss ut på jakt efter ett elljusspår... som vi aldrig hittade, men vi hittade en annan liten väg att promenera på och var ute i nån timme i alla fall. Vi mötte hästar, såg svampar som inte plockades av rädsla för att de skulle vara giftiga, försökte hitta och plocka kantareller, men hittade bara en kvarglömd liten hatt och den fick inte följa med hem. Massa äckliga insekter fanns det i skogen med och en och annan hundägare som motionerade sina fyrfotingar.

Foto: Maya_at_work - vill du låna: Fråga!

Skogen är inte min grej - men det visste jag ju sen innan... att gå på vägen är okej om den är bred nog, men att ge sig ut i vegetationen är förknippat med livsfara i mitt huvud. Jag kan trampa ner mig i en myr! Jag kan få spindeltrådar i ansiktet! Jag kan, gud förbjude, få en spindel på mig! Jag kan få panik! Jag kan springa därifrån med hjärtklappning och helst vilja lägga mig ner och självdö!

Foto: Maya_at_work - vill du låna: Fråga!


Nej, skogen är inte min grej... och gubben upptäckte också att han inte är någon Skogs-Mulle, men förmodligen av helt andra anledningar. För honom är skogen inte särskilt tillgänglig och är det inte tillräckligt packad backe är det svårt för honom att ta sig fram.

Foto: Maya_at_work - vill du låna: Fråga!


När vi kom hem mådde jag dåligt, frös och var på toa flera gånger. Åt i alla fall lite middag, men gick sen och la mig tidigare än pensionärerna tror jag... Idag mår jag bättre. Det blir alltid så en dag i månaden - förmodligen pga alla hormoner som far i kroppen, eller nåt, men den här gånger kukade magen ur lite mer än vanligt. Ja, ja... ingen ko på isen, har man överlevt en operation med 80% risk för komplikationer så överlever man väl första dagen på en menstruation.

Frukosten är nästan intagen och idag jobbar jag hemifrån. Har inte tillräckligt med saker att göra för att det ska motivera mig att åka ut till kontoret och sniffa död råttlukt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar